My Cloud Home offline

Hi to everyone,
Perhaps this is an old problem but I can’t find a solution in this forum or in the support pages.

I guess it’s related to the change of OS3 to OS5.

Since last Tuesday I can’t access my external hard drive My Cloud Drive.

My PC gets a message of a network problem. The app in my phone says it’s offline.

I’m getting nuts try to find a solution in support pages but or I’m really stupid or I can’t figure out the way to solve it.

If there’s an old topic for this, sorry but I couldn’t find it or what I found didn’t work.

So, is there anyone to help me with a simple explanation of a solution, giving the fact that I’m not an expert on this things.

Thanks (from sunny Portugal - in fact it’s raining)
Ccabral

Did you get the new app for OS5?
Did you turn on web access and logged in via the NAS web interface?

Thanks for answering
No I didn’t get a new app and I think my product is not eligible.

Nas? … Sorry need more information to know about you’re talking

It’s an My Cloud Home

OK, NAS
I don’t know the ip address and by the way in my router page information it doesn’t show up, for example it’s says there’s 2 active logging - my PC and my phone. If my hard drive was logged I think it should say 3 instead of 2.

Sorry I only read OS3 and OS5 and “my cloud drive” which are related to My Cloud “NOT Home” NAS…
There is indeed no web interface for MCH.
What version is your MCH running? There is a major update going on for MCH did you already received it?

Right know I can’t say because I don’t have any access to the drive

This?

So that’s the latest version.
So you can access your files there (on your web browser).
Did you try to log out and log in again with your apps? (Mobile app and WD Discovery)

Several times for the last 3 days

you should get in touch with support… @WDStaff

Cabral boa tarde, tudo bem com você?
Estou com o mesmo problema, já fiz diversas pesquisas mas não encontrei nenuma resposta para minhas perguntas.
O meu My Cloud Home fica piscando rapido e não consigo fazer o acesso.
Irei continuar a procurar alguma solução para este problema, pois este NAS é muito bom!
Boa sorte para nós na solução!
Aldemir Silva.

Boas

Estou a aguardar resposta do apoio WD.
Quando houver solução posto aqui.

Carlos Cabral

Boas
Consegui resolver o problema mapeando novamente a partir do endereço IP do disco

1. Saber o endereço IP do disco externo
  2. se sabes óptimo, salta para 8.
  3. se não sabes abre o CMD (tecla Windows + r)
  4. abre uma janela onde diz executar. No espaço escreve CMD. Vai abrir o antigo MS-DOS.
  5. Escreve “arp -p”.
  6. Dá uma lista com todos os endereços IP conectados com o PC algo como 192.168.1.10X. Este X é 1, 2 3 etc depende do número de dispositivos ligados à rede
  7. Se tiveres dúvidas sobre qual é o IP, à frente está o endereço MAC do disco qualquer coisa como 00:… vê no disco na placa do S/N este endereço MAC
  8. Escreve “exit” para fechar a janela e voltar ao Windows
  9. Abre o Explorer em PC. No friso superior está um ícone “mapear unidade de rede”. Clica
  10. Se no teu disco tinhas um directório partilhado vais ter de o acrescentar a seguir ao endereço quando escreveres. Por exemplo é Public. Na janela escreve o endereço IP “\192.168.1.10_\Public”. Clica na opção lembrar depois de… não me recordo do resto está na janela que abriu. Clica em concluir e espero que resulte também para ti.
    Boa sorte
    Carlos

Obter o Outlook para iOS