Effacer fichiers ou dossier sur WD My passport

Mon WDMyPassport sauvegarde 3 fois mes fichiers depuis 2 ans, bientôt il n’aura pas de place pour continuer. J’ai donc configurer l’historique pour une sauvegarde limitée à 2 fois. Ma questionest la suivante: est-ce que je peux effacer moi-même des fichiers (qui ne me servent plus du tout) sur mon WDMy Passport sans l’abimer ou le dérégler? Si je faisais cela est-ce que je pourrais continuer à sauvegarder automatiquement les autres fichiers de mon PC comme en ce moment? Merci d’avance pour la réponse

Translation:

My WDMyPassport backup my files 3 times for 2 years, soon there will be no place to go. So I set the history for a limited time 2 backup. My questionest: is it that I can delete the files myself (which serve me at all) on my WDMy Passport without damaging or disrupting? If I did this is that I could continue to automatically save other files on my PC like now? Thank you in advance for the answer

bibimf,

WD SmartWare was designed to keep files even if you erase them from your computer, as the purpose of the application is having a backup, a fail-safe in case of an emergency related to data loss, and the automatic copy may become corrupted if modified manually.

1 Like